Tuesday, May 22, 2012

处女座

黑暗中 
寂静伸出的双手 
冰冷的空气像火 
害怕又收手
路太远 
谁的眼神能永远 
忘了跟你一起走 
怎样才会懂
记忆里 
爱应该总是温柔 
有了这一切 
才能不怕黑夜
是我勇敢太久 
决定为你一个人而活 
不能说出口 
那么折磨
勇敢了太久 
城市充满短暂的烟火 
无处躲 
照亮了沉默 
明白是寂寞
爱原来寂寞
谁说过 
爱会让人不自由 
所以你要我等候 
换你的追求
有太多 
快乐自私做藉口 
你让我最后 
把心痛等永远
夜太黑 
看不见 
你在我身边 
心伤悲 
泪水失去防备

我生病了快3个星期了..
还是不怎么好转..
至少没有恶化就好啦~
总算是考完了试..
不过, 带病上场拼真的好辛苦..
我一度做到一半, 
眼泪都彪了出来,
[我不行了] 不停地从我的脑海中浮现,
处女座的我,
不容许任何一点的遗憾,
既然我在这里,
握着笔,
被提供了这个机会,
我就要贯彻我的完美,
真是可笑的性格..
不敢说出口, 那么折磨..

我总是发现,
滥用华文词汇的人还真的不少,
倒也不能说我的用法就好正确,
只不过
黑的说成白的
白的弄成黑的
语言, 字眼, 还能有什么意义?
可怜的眼泪,
怂恿着我,
把心痛当拥有..

我实在是不能了解
如此这般爱人的方法,
也许就是我不懂爱吧,
我完全没有感觉到,
如此这般的呐喊, 挣扎, 抹黑, 征求, 拥有
就是爱?
感情对我来说
都没有办法分成爱或不爱
[ 决定为你一个人而活? ]
好勇敢

即使能重来我却还是沉默
而我的泪, 怎么就留下来?

Why do birds suddenly appear,
every time you are near,
just like me,
they long to be,
close to you.
Why do stars fall down from the sky,
every time you walk by,
just like me,
they long to be,
close to you.
On the day that you were born,
the angels start to gather,
and decided to create a dream come true,
so they sprinkle moon dust in your hair,
and golden star light in your eyes are blue..
That's why all the girls in town,
follow you all around,
just like me,
they long to be,
close to you.

Fly me to the moon,
and let me play among the stars,
let me see what spring is like in Jupiter and Mars.
In other words,
hold my hands.
In other words,
darling kiss me.
Fill my heart with song,
and let me sing forever more,
you're all I long for,
all I worship and adore.
In other words,
please be true.
In other words,
I Love You.

I heard he sang a good song,
I heard he had a style,
and so I came to see him to listen for a while,
and then he was this young boy,
a stranger to my eyes.
Strumming my pain with his fingers,
telling my life with his words,
killing me softly with his song,
telling my whole life with his song.
I felt I flushed with fever,
embarrassed by the crowd,
I felt he read my letter,
and he just read out loud,
I pray that he would finish,
but he just stopped right on there.
He just look right through me,
as if I never was there.

Fantasy . Lockheart ❤

不要滥用一字一句,
来掩饰你的表现,
再以你的掩饰,
变得自以为是,
似乎变得好醒觉,
不是什么好有型的事情

No comments:

Post a Comment