Saturday, April 26, 2014

刺痛,比什么感觉都还要辛苦的刺痛

即使是在忙,
即使戴上耳机,
即使决定无视一切,
还是会无意间想起你,
你的声音,
笑容,
动作,
温柔。

每一次的回想,
都好比是一把利刃,
干净利落的,
直接在我的心上划上一刀,
重复的,
在同一个伤口,
慢慢地撕裂。

我颤抖着,
内心嘶吼着,
却怎么也无法摆脱这种可怕的感觉。

如果牺牲可以让我不再有这样的感觉,
不再渴望,
不再回想,
那么我愿意,
无论牺牲的是什么。

在我心里存活的只剩下仇恨,
而我也不打算舍去这一份仇恨,
更加不可能化解,
正是这份痛苦,
这种仇恨,
告诉了我还活着,
我还有我必须要做的事情。

只要你还在,
就好了,
天真的认为,
只要我自己这么认为,
其他的什么都不重要,
到头来只是发现,
连抬头观望天空,
都感觉到你的气息,
在意的,
就来要疯掉了。

If you're not next to me, even the meanings will pass through me
Even if the endless sadness robs you away.
Words for filling the distance too far between us can't be found 
Don't forget when you thought "Goodbye" was a lie in those days 
While we passed each other along, the sky you saw alone and your dreams
They remain as if still on that day, nothing changes 
Inside of you now and forever


- Fantasy Lockheart -
LIE.

No comments:

Post a Comment