Friday, March 30, 2012

荣誉

The shadows of that day 
That I saw in my dreams 
My cry could not reach them


No matter how I depict 
The me of tomorrow 
I am drenched in wishes that won't disappear


The scattered fragments 
Catch them with those hands 
Hold my swaying heart 
And leap toward the night


Even though I depend on someone 
There is nothing else that I wish for 
My true self is right here 
Don't close your eyes


Blown about in the wind 
Like discarded junk 
That nostalgic smile


No matter how I pray 
For the me of tomorrow 
Those answers going toward the distance still fade away


This frozen body and 
Flake of feeling 
Before they rot away 
Leap past the night


Even though I depend on someone 
There is nothing else that I wish for 
My true self is right here 
Don't close your eyes


To live for the sake of someone 
This moment may count for everything 
Gently cast aside your fake self 
And just be who you are


战争
对我来说
本来就不是什么好东西
因此
歌颂胜利
在我的眼里
并不是什么值得骄傲的事情
但是
身为一个战士
双足踏在战场上的时候
就必须要有觉悟
需要有战斗的理由
没有觉悟的战士
就等于是把战场当做了游戏场地
没有战斗的理由
单纯的攻击,防御
这对我来说
就等同于侮辱战士所有的荣誉

不过
战士并不一定是孤高的
而是说
不必去歌颂自己的胜利
不必为自己的战斗盖上华丽的效果
有觉悟的
为着一个清晰的理由奋战

胜利,
没错, 是自己争取的
胜利,
对我来说,
却是建立在自己的战斗理由之上的一种Disillusioned

没有任何一个人
有权利
去否定
或者
看不起
另外一个人做出的任何努力
那是因为
不管是多微小的努力
都不允许被无视
不允许被看低

没错,
我收在心里面的
的却不止这么多
可以说出来的
也不止这么多
你说的没错
我真的很想找一个人
当当我的听众
让我
把所有的所有
一切的一切都说出来
我也许会舒服很多呢~

也许,
释放当初封闭的自己
让自己更加靠近了'' 成熟 '' 这个词
只不过
每次透过各种地方看到的自己
都是那么的渺小, 不懂事
离开成熟就是有那么的一个距离
离得远吗?
连我自己都不知道 ^^

Everyone has their own story,
that shouldn't be negligible,
every unique story,
unimaginable,
special and undeniable realistic story.
For you,
it's
For me,
it's

Fantasy . Lockheart

No comments:

Post a Comment